Pleodoare de ganduri se-arata in oglinda,
Le citesc pe rand, apoi le-arunc  in tinda.
Le-adun intr-un borcan,dar mai intai le sterg de praf
Sa nu mai murdareasca din nou un alb cearceaf.

Din cand in cand ma plictisesc ,doar scot un gand si trece
Ma uit chiar si la doua-trei,dar nu mai mult  de zece.
Cand scot un gand nu-I deloc usor,caci tre’ sa trec de vama,
Timpul mai nou e pretentios,si nu vrea sa fac larma.

Si gandurile se cam cearta daca le scoti cu forta,
Te lasa intr-un intuneric surd si iti vor stinge torta.
Asa ca vrei nu vrei,e nevoie sa faci tacere:
Le canti un cantec sau vorbesti,sa fie din placere!

Dupa ce le-ai captat-i usor:il pescuiesti ca pe o stiuca,
Si pui capacul la borcan,astia scapa pe-unde apuca.
Nu vrei ca gandul tau, s-ajunga la –ntamplare
Sa-l descifreze din greseala,poate vreun oarecare.

Iei primul gand usor cu mana stanga si il asezi ca pe un val,
Sa nu crezi ca jocul cu gandurile e usor,defapt e-un intreg ritual.
Inspiri atent,si asta-i tot ,privesti mandru spre gand acum,
Auzi tot  sentimentul,si simti ce-a fost pe drum.

In prima mea-ncercare ,stateam si ma uitam la tine,
Iubita mea din cer senin si astre de lumina pline.
Sorbeam din plin momentul ,tu peste mine picurai,
Ne-aflam-ntr- o gara goala: doar noi doi si-un tramvai.

Si ne vorbeam unul altuia,spuneam doar vorbe dulci
Iubirea era infinita,nu-aveai de unde s-o apuci,
Traiam de parca doar noi doi eram pe tot acest pamant,
Priveam doar la tine-n ochi,si tu la mine-n gand.

“Caldura ta imi ninge adieri placute
Simte un gol oricat de mic si-ncearca sa-l sarute,
Sa-mi dai acum un zambet e tot ce am nevoie,
Ca-n inima mi te-nfasori,ca-o coala de hartie."

De cum urechea mea-a gustat asa vorbe pline,
Simteam cum noi doi deveneam doua-egaluri sublime.
Ma las cuprins de val ,si mai spun ,scuzand decorul:
“Hai sa muscam din clipa asta ,pana ramane cotorul!”

Asta fu’ tot,a fost povestea primu-I gand,
Pe care-l iau si-l pun pet imp,ii fac mormant.
Si-acum dupa atata timp,dupa-amintiri ce-au mai ramas,
Dup ace-am vazut ‘cest gand,inima-mi bate-n ritm de vals.

Desenata de-ignoranta,sculptata parca din lut,
Povestea mea de ganduri iti dao sansa-n plus,
Iubeste pe moment,n-o lua de la-nceput,
Traieste in present ,si nu trai-n trecut.